STATUT PODKARPACKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO
ZARZĄDZENIE NR 199/09 WOJEWODY PODKARPACKIEGO Z DNIA 16 LIPCA 2009 R.
ZARZĄDZENIE NR 198/10 WOJEWODY PODKARPACKIEGO Z DNIA 27 LIPCA 2010 R.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu określa zasady działania Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków
z siedzibą w Przemyślu, jego wewnętrzną strukturę i organizację oraz zakresy spraw załatwianych przez wewnętrzne komórki organizacyjne.
§ 2. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu działa na podstawie:
- ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 kwietnia 2004 r. w sprawie organizacji wojewódzkich urzędów ochrony zabytków;
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- statutu Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu;
- niniejszego regulaminu.
§ 3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Wojewodzie – należy przez to rozumieć Wojewodę Podkarpackiego;
- Urzędzie – należy przez to rozumieć Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu;
- Wojewódzkim Konserwatorze Zabytków – należy przez to rozumieć Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu;
- Delegaturach – należy przez to rozumieć Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu – Delegaturę w Krośnie, Rzeszowie, Tarnobrzegu.
§ 4.
- Urząd jest państwową jednostką budżetową wchodzącą w skład wojewódzkiej administracji zespolonej zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Urząd działa w granicach województwa podkarpackiego, a jego siedzibą jest miasto Przemyśl.
- Urząd wykonuje swoje zadania na terenie województwa podkarpackiego, natomiast:
- Delegatura w Krośnie na terenie powiatów: bieszczadzkiego, brzozowskiego, jasielskiego, krośnieńskiego, leskiego, sanockiego oraz miasta Krosna;
- Delegatura w Rzeszowie na terenie powiatów: dębickiego, kolbuszowskiego, leżajskiego, łańcuckiego, ropczycko-sędziszowskiego, rzeszowskiego, strzyżowskiego oraz miasta Rzeszowa;
- Delegatura w Tarnobrzegu na terenie powiatów: mieleckiego, niżańskiego, stalowowolskiego, tarnobrzeskiego i miasta Tarnobrzega.
ROZDZIAŁ II
Zasady kierowania Urzędem
§ 5.
- Urzędem kieruje Wojewódzki Konserwator Zabytków.
- Urząd stanowi aparat pomocniczy Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dla realizacji zadań ochrony zabytków.
§ 6. Wojewódzki Konserwator Zabytków realizuje zadania przy pomocy Zastępcy Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Kierowników Delegatur.
§ 7. Wojewódzki Konserwator Zabytków wykonuje w imieniu Wojewody zadania i kompetencje w zakresie ochrony zabytków, w szczególności:
- realizuje zadania wynikające z krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- sporządza w ramach przyznanych środków budżetowych plany finansowe ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- prowadzi rejestr zabytków i wojewódzką ewidencję zabytków oraz gromadzi dokumentację w tym zakresie;
- wydaje – zgodnie z właściwością – decyzje, postanowienia, zaświadczenia określone w odrębnych przepisach;
- sprawuje nadzór nad prawidłowością prowadzonych badań konserwatorskich, architektonicznych, prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych i innych działań przy zabytkach oraz badań archeologicznych;
- opracowuje wojewódzkie plany ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz koordynuje realizację tych planów;
- organizuje i prowadzi kontrole w zakresie ochrony zabytków;
- upowszechnia wiedzę o zabytkach;
- współpracuje z innymi organami administracji publicznej w sprawach ochrony zabytków.
§ 8. Do kompetencji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków należy także:
- określenie zasad pracy w Urzędzie;
- zapewnienie podejmowania przedsięwzięć wynikających z bieżącej polityki Wojewody;
- nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami Urzędu;
- ustalanie szczegółowych zakresów czynności poszczególnych pracowników i trybu załatwiania powierzonych im spraw;
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego w formie zarządzeń;
- udzielanie upoważnień pracownikom do podpisywania pism w swoim imieniu, w tym wydawania decyzji administracyjnych;
- udzielanie pełnomocnictw pracownikom do zastępowania w sprawach toczących się w postępowaniu administracyjnym, sądowym oraz przed innymi organami;
- opracowywanie wojewódzkich planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz koordynacja działań przy realizacji tych planów;
- sporządzanie, w ramach przyznanych środków budżetowych, planów finansowania ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane na rzecz Urzędu;
- wykonywanie planu finansowego Urzędu oraz dysponowanie środkami finansowymi w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w rozdziale 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami i rozdziale 92121 Wojewódzkie Urzędy Ochrony Zabytków;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Urzędzie;
- organizowanie i nadzorowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego.
§ 9. Zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków:
- wykonuje zadania i kompetencje określone przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- podpisuje pisma i wystąpienia wynikające bezpośrednio z wykonywanych zadań oraz podpisuje decyzje administracyjne w zakresie spraw, do których został upoważniony przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- załatwia inne sprawy powierzone przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i ponosi za nie pełną odpowiedzialność;
- podczas czasowej nieobecności Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków realizuje jego zadania i kompetencje w zastępstwie, ponosząc pełną odpowiedzialność w tym zakresie;
- odpowiada za gromadzenie, przetwarzanie i przechowywanie informacji o zagrożeniach korupcyjnych i zachowaniach o znamionach korupcji, zgłaszanych do Urzędu, które odnoszą się do Urzędu i jego Delegatur;
- realizuje zadania doradcy etycznego.
§ 10.
- Delegaturami kierują Kierownicy, przy czym w Delegaturze w Rzeszowie funkcję tę pełni Zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Kierowników Delegatur powołuje i odwołuje Wojewódzki Konserwator Zabytków na wniosek Generalnego Konserwatora Zabytków albo za jego zgodą.
- W przypadku, kiedy Kierownik Delegatury nie może czasowo pełnić swoich obowiązków służbowych w jego zastępstwie Delegaturą kieruje osoba wyznaczona przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Kierownik Delegatury kieruje działalnością Delegatury zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi nadrzędnych organów, a w szczególności:
- planuje i organizuje pracę Delegatury, wykonuje czynności z zakresu prawa pracy względem pracowników Delegatury wynikające z Regulaminu pracy;
- sprawuje nadzór merytoryczny nad prawidłowym i zgodnym z przepisami prawa załatwianiem spraw przez pracowników Delegatury oraz nad przestrzeganiem dyscypliny i porządku pracy przez pracowników;
- sprawuje nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem i stanem majątku Urzędu, w tym sprzętu biurowego, który znajduje się na stanie Delegatury;
- podpisuje decyzje administracyjne z upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, za wyjątkiem decyzji o wpisaniu zabytku do rejestru zabytków;
- występuje z wnioskami do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wpisanie zabytku do rejestru zabytków;
- składa Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków sprawozdania z działalności Delegatury oraz wnioski w zakresie potrzeb Delegatury;
- wnioskuje o zatrudnienie, awansowanie i zwalnianie pracowników Delegatury oraz wszczynanie postępowania dyscyplinarnego;
- wykonuje inne zadania i kompetencje na podstawie indywidualnych upoważnień wydanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- prowadzi kontrole z upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- opracowuje coroczny plan kontroli zabytków;
- wymierza kary administracyjne w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- zawiadamia Prokuraturę lub Policję o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków.
§ 11.
- Do obowiązków Kierowników Wydziałów jako osób odpowiedzialnych za całokształt pracy kierowanej przez siebie komórki organizacyjnej należy:
- organizowanie i koordynowanie na bieżąco pracy wydziału oraz udzielanie pracownikom porad i niezbędnej pomocy w realizacji zleconych im zadań;
- proponowanie nowych form i metod pracy;
- nadzorowanie wykonywania obowiązków przez podległych pracowników;
- przedstawianie pism do akceptacji Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków;
- opracowywanie zakresów obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień oraz wniosków i opinii służbowych odnośnie pracowników w kierowanych komórkach organizacyjnych;
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy w kierowanych komórkach organizacyjnych;
- sprawowanie kontroli wewnętrznej;
- nadzorowanie przestrzegania przez podległych pracowników regulaminu organizacyjnego i innych przepisów wewnętrznych;
- nadzór nad dbałością o kompetentną, sprawną i kulturalną obsługę interesantów;
- składanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków wniosków w przedmiocie naboru, awansowania, zwolnienia, nagradzania lub karania pracowników komórek organizacyjnych.
- Obowiązki i uprawnienia Kierowników Wydziałów oraz pracowników zatrudnionych w Urzędzie uregulowane są w ich indywidualnych zakresach obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień.
§ 12.
- Wojewódzki Konserwator Zabytków podpisuje pisma i inne dokumenty stosując pieczęć nagłówkową „Podkarpacki Wojewódzki Konserwator Zabytków” oraz pieczęć podpisowa „Podkarpacki Wojewódzki Konserwator Zabytków – imię i nazwisko”.
- W razie nieobecności Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pisma i inne dokumenty podpisuje Zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków stosując pieczęć nagłówkową „Podkarpacki Wojewódzki Konserwator Zabytków” oraz pieczęć podpisową „wz. Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – imię i nazwisko – Zastępca Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków”. W sprawach dotyczących Delegatury w Rzeszowie pisma i inne dokumenty podpisuje Zastępca Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków stosując pieczęć podpisową „Z up. Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – imię i nazwisko – Zastępca Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – Kierownik Delegatury w Rzeszowie”.
- Kierownik Delegatury w sprawach, do których załatwienia został upoważniony przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków stosuje przy podpisywaniu pism pieczęć podpisową „Z up. Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – imię i nazwisko – Kierownik Delegatury”.
- W sprawach, do których załatwienia Wojewódzki Konserwator Zabytków upoważnił pracowników Urzędu i Delegatur, pracownicy ci przy podpisywaniu pism stosują pieczęć podpisową „Z up. Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe”.
- Przy podpisywaniu decyzji administracyjnych, zezwoleń i innych dokumentów szczególnej wagi na podstawie upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przez Zastępcę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Kierowników Delegatur, upoważnionych pracowników stosować należy pieczęć nagłówkową „Podkarpacki Wojewódzki Konserwator Zabytków” i pieczęć urzędową.
- Przy podpisywaniu innych pism na podstawie upoważnienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przez Zastępcę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Kierowników Delegatur, upoważnionych pracowników stosować należy pieczęć nagłówkową „Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu, ul. Jagiellońska 29” lub odpowiednio „Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków z siedzibą w Przemyślu – Delegatura w Krośnie, Rzeszowie, Tarnobrzegu”.
ROZDZIAŁ III
Struktura organizacyjna Urzędu
§ 13. W skład Urzędu wchodzą:
- Wydział Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych – IRN, w skład którego wchodzą:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych – IRN-I,
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Nieruchomych – IRN-II,
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Zieleni Zabytkowej – IRN-III,
- Stanowisko ds. Dotacji – IRN-IV;
- Wydział ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków – RDZ, w skład którego wchodzą:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Rejestru Zabytków Nieruchomych i Ruchomych – RDZ-I,
- Stanowisko ds. Dokumentacji Zabytków i Archiwum – RDZ-II;
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Zabytków Archeologicznych – AZP-I;
- Stanowisko ds. Zagospodarowania Przestrzennego – AZP-II;
- Wydział ds. Budżetu i Finansów – BF, w skład którego wchodzą:
- Główny Księgowy – BF-I,
- Zastępca Głównego Księgowego – BF-II,
- Wieloosobowe stanowisko ds. Budżetu i Finansów – BF-III;
- Stanowisko ds. Ochrony Zabytków na Wypadek Konfliktu Zbrojnego i Sytuacji Kryzysowych, Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej oraz Informacji Niejawnych – KZ-I;
- Stanowisko Inspektora Ochrony Danych Osobowych – RODO-I;
- Stanowisko ds. BHP – BHP-I;
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny – OA, w skład którego wchodzą:
- Stanowiska Organizacyjno-Administracyjne i ds. Obsługi Sekretariatu – OA-I,
- Stanowisko ds. Kadr – OA-II,
- Stanowisko Radcy Prawnego – OA-III,
- Stanowisko Informatyka – OA-IV,
- Stanowisko ds. Transportu – OA-V,
- Stanowisko Sprzątaczki;”,
- Delegatura w Krośnie, w skład której wchodzą:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych oraz Zieleni Zabytkowej – K-IRN,
- Stanowisko ds. Zabytków Archeologicznych – K-AZP,
- Wieloosobowe Stanowisko Organizacyjno-Administracyjne – K-OA,
- Stanowisko ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków – K-RDZ,
- Stanowisko Sprzątaczki;
- Delegatura w Rzeszowie, w skład której wchodzą:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych oraz Zieleni Zabytkowej – Rz-IRN,
- Stanowisko ds. Zabytków Archeologicznych – Rz-AZP,
- Stanowisko ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków – Rz-RDZ,
- Wieloosobowe Stanowisko Organizacyjno-Administracyjne – Rz-OA,
- Stanowisko Radcy Prawnego – Rz-OAR,
- Stanowisko Kierowcy,
- Stanowisko Sprzątaczki;
- Delegatura w Tarnobrzegu, w skład której wchodzą:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych oraz Zieleni Zabytkowej – T-IRN,
- Stanowisko ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków – T-RDZ,
- Stanowisko ds. Zabytków Archeologicznych – T-AZP,
- Stanowisko Organizacyjno-Administracyjne – T-OA.
§ 14. Wchodzące w skład Delegatur stanowiska pracy realizują zadania określone dla poszczególnych stanowisk pracy zlokalizowanych w Urzędzie w Przemyślu.
§ 15. Strukturę organizacyjną oraz system nadzoru i podległości służbowej pracowników Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik do Regulaminu.
ROZDZIAŁ IV
Zakres działania Urzędu
§ 16.
- Do zakresu działania Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków należą w szczególności zadania wynikające:
- z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:
- wydawanie decyzji o wpisie do rejestru zabytków,
- prowadzenie rejestru zabytków i wojewódzkiej ewidencji zabytków znajdujących się na terenie województwa oraz gromadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru,
- wydawanie pozwoleń na wykonanie robót w otoczeniu zabytku,
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie badań konserwatorskich i architektonicznych zabytku wpisanego do rejestru, badań archeologicznych,
- wydawanie pozwoleń na przemieszczanie zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru,
- wydawanie pozwoleń na trwałe przeniesienie zabytku ruchomego wpisanego do rejestru z naruszeniem ustalonego tradycją wystroju wnętrza, w którym zabytek ten się znajduje,
- wydawanie pozwoleń na dokonywanie podziału zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru,
- wydawanie pozwoleń na zmianę przeznaczenia zabytku wpisanego do rejestru lub sposobu korzystania z tego zabytku,
- wydawanie pozwoleń na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń, technicznych tablic, reklam oraz napisów,
- wydawanie pozwoleń na podejmowanie innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku wpisanego do rejestru,
- wydawanie pozwoleń na poszukiwanie ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych w tym zabytków archeologicznych przy użyciu wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych i technicznych oraz sprzętu do nurkowania,
- wnioskowanie o ujawnienie w księdze wieczystej wpisu nieruchomości lub jej części do rejestru zabytków,
- wnioskowanie o ogłoszenie informacji o wpisie zabytku nieruchomego do rejestru zabytków w wojewódzkim dzienniku urzędowym,
- ustalanie charakteru zabytkowego wykopalisk i znalezisk archeologicznych stanowiących przedmioty ruchome oraz przekazywanie ich do właściwego muzeum lub innej jednostki organizacyjnej,
- przyjmowanie zawiadomień o wydarzeniach mogących mieć ujemny wpływ na stan i zachowanie zabytku oraz o przejściu własności zabytku na inną osobę lub o oddaniu zabytku nieruchomego w całości lub części w użytkowanie, najem lub dzierżawę, a także o zmianie miejsca przechowywania zabytku ruchomego lub kolekcji,
- wstrzymywanie prac konserwatorskich, restauratorskich, badań konserwatorskich lub architektonicznych, robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru, badań archeologicznych i innych działań podjętych bez uprzedniego uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
- wydawanie nakazów przywrócenia zabytku do poprzedniego stanu lub uporządkowanie terenu na koszt osoby, która naruszyła przepisy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- wydawanie decyzji zobowiązujących do doprowadzenia zabytku do jak najlepszego stanu we wskazany sposób,
- wydawanie właścicielom lub użytkownikom nakazów dokonania prac konserwatorskich w określonym terminie w przypadkach uznania potrzeby przeprowadzenia konserwacji zabytku ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem tego zabytku,
- wykonanie zastępcze prac konserwatorskich lub robót budowlanych przy zabytku nieruchomym,
- występowanie z wnioskiem o wywłaszczenie na rzecz Skarbu Państwa zabytku nieruchomego w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- wydawanie zezwoleń na czasowy wywóz dóbr kultury za granicę,
- występowanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z wnioskami o nadanie odznak „Za opiekę nad zabytkami” dla osób zasłużonych w społecznej opiece nad dobrami kultury lub w działalności konserwatorskiej,
- realizacja zadań wynikających z krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
- sporządzanie, w ramach przyznanych środków budżetowych, planów finansowania ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
- organizowanie i prowadzenie kontroli w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
- opracowywanie wojewódzkich planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz koordynacja działań przy realizacji tych planów,
- upowszechnianie wiedzy o zabytkach,
- współpraca z innymi organami administracji publicznej w sprawach ochrony zabytków,
- wymierzanie kary administracyjnej w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków;
- z ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych – wydawanie pozwoleń w sprawie przeniesienia w odpowiednie miejsce pamiątek wartości historycznej, archeologicznej lub artystycznej z terenu cmentarza;
- z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane:
- opiniowanie wniosków o wyrażenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w odniesieniu do obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków,
- uzgadnianie pozwoleń na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego ujętego w gminnej ewidencji zabytków;
- z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami:
- wyrażanie zgody na sprzedaż, zamianę, darowiznę, oddanie w użytkowanie wieczyste, wnoszenie jako wkładu niepieniężnego do spółek nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego wpisanych do rejestru zabytków,
- opiniowanie podziału nieruchomości w przypadku orzekania przez sąd w tym zakresie;
- z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
- opiniowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- uzgadnianie projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego,
- uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy dla obiektów i obszarów pod ochroną konserwatorską,
- uzgadnianie projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
- z ustawy z dnia z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody – wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
- z ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach – uzgadnianie zasad gospodarki leśnej w lasach wpisanych do rejestru zabytków oraz w lasach, na terenie których znajdują się zabytki archeologiczne wpisane do rejestru.
- z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami:
- Przy Wojewódzkim Konserwatorze Zabytków działa Wojewódzka Rada Ochrony Zabytków jako organ opiniodawczy w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
§ 17.
- Wydziałem Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych kieruje Kierownik.
- W Wydziale Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych tworzy się następujące stanowiska pracy:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Nieruchomych;
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych;
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Zieleni Zabytkowej;
- Stanowisko ds. Dotacji.
- Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Inspekcji Zabytków Nieruchomych należy w szczególności:
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru;
- wydawanie pozwoleń na wykonanie robót w otoczeniu zabytku;
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie badań konserwatorskich i architektonicznych zabytku wpisanego do rejestru;
- wydawanie pozwoleń na przemieszczanie zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru;
- wydawanie pozwoleń na zmianę przeznaczenia zabytku wpisanego do rejestru lub sposobu korzystania z tego zabytku;
- wydawanie pozwoleń na podejmowanie innych działań, które mogłyby prowadzić do naruszenia substancji lub zmiany wyglądu zabytku wpisanego do rejestru;
- przyjmowanie zawiadomień o wydarzeniach mogących mieć ujemny wpływ na stan i zachowanie zabytku oraz o przejściu własności zabytku na inną osobę lub o oddaniu zabytku nieruchomego w całości lub części w użytkowanie, najem lub dzierżawę;
- wstrzymywanie prac konserwatorskich, restauratorskich, badań konserwatorskich lub architektonicznych, robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru, badań archeologicznych i innych działań podjętych bez uprzedniego uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- wydawanie nakazów przywrócenia zabytku do poprzedniego stanu lub uporządkowanie terenu na koszt osoby, która naruszyła przepisy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- wydawanie decyzji zobowiązujących do doprowadzenia zabytku do jak najlepszego stanu we wskazany sposób;
- wydawanie właścicielom lub użytkownikom nakazów dokonania prac konserwatorskich w określonym terminie w przypadkach uznania potrzeby przeprowadzenia konserwacji zabytku ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem tego zabytku;
- wykonanie zastępcze prac konserwatorskich lub robót budowlanych przy zabytku nieruchomym;
- występowanie z wnioskiem o wywłaszczenie na rzecz Skarbu Państwa zabytku nieruchomego w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
- prowadzenie systematycznych, terenowych lustracji obiektów zabytkowych na obszarze województwa poprzez:
- rozpoznanie sposobu użytkowania i eksploatacji obiektów i zespołów zabytkowych wraz z otoczeniem,
- kontrola aktualnego stanu zachowania i prawidłowości użytkowania obiektów i zespołów zabytkowych wraz z otoczeniem,
- kontrola przeprowadzanych prac remontowo-konserwatorskich, kontrola prawidłowości dokumentacji oraz toku prac remontowo-konserwatorskich i budowlanych;
- dokonywanie ocen i weryfikacji danych dotyczących obiektu w trakcie lustracji terenowych, w tym prawidłowości i terminowości prowadzonych prac remontowo-konserwatorskich w zakresach określonych pozwoleniem konserwatorskim;
- udział w komisjach odbioru prac konserwatorskich prowadzonych w oparciu o wydane zezwolenia konserwatorskie;
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem, realizacją, kontrolą i rozliczaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
- opiniowanie wniosków o wyrażenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych w odniesieniu do obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków;
- uzgadnianie pozwoleń na budowę lub rozbiórkę obiektu budowlanego ujętego w gminnej ewidencji zabytków;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- opracowywanie rocznych planów kontroli zabytków;
- wymierzanie kar administracyjnych w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- współpraca z Narodowym Instytutem Dziedzictwa w Warszawie i Oddziałem Terenowym w Rzeszowie;
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków;
- przygotowywanie sprawozdań z działalności.
- Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Inspekcji Zabytków Ruchomych należy w szczególności:
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru;
- wydawanie pozwoleń na umieszczanie na zabytku wpisanym do rejestru urządzeń, technicznych tablic, reklam oraz napisów;
- wydawanie pozwoleń na trwałe przeniesienie zabytku ruchomego wpisanego do rejestru z naruszeniem ustalonego tradycją wystroju wnętrza, w którym znajduje się ten zabytek, a także zmiana miejsca przechowywania zabytku ruchomego lub kolekcji;
- wydawanie zezwoleń na czasowy wywóz dóbr kultury za granicę;
- występowanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z wnioskami o nadanie odznak „Za opiekę nad zabytkami” dla osób zasłużonych w społecznej opiece nad dobrami kultury lub w działalności konserwatorskiej;
- realizacja zadań wynikających z krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
- udział w komisjach odbioru prac konserwatorskich prowadzonych w oparciu o wydane zezwolenia konserwatorskie;
- kontrola:
- przeprowadzanych prac konserwatorskich przy zabytkach ruchomych, prawidłowości dokumentacji oraz toku prac konserwatorskich,
- stanu zabytków ruchomych;
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem, realizacją, kontrolą i rozliczaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie przy zabytku ruchomym wpisanym do rejestru zabytków;
- wydawanie pozwoleń w sprawie przeniesienia w odpowiednie miejsce pamiątek wartości historycznej, archeologicznej lub artystycznej z terenu cmentarza;
- wydawanie pozwoleń na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane na terenie cmentarza;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- opracowywanie rocznych planów kontroli zabytków;
- wymierzanie kar administracyjnych w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec Zabytków;
- współpraca z Narodowym Instytutem Dziedzictwa w Warszawie i Oddziałem Terenowym w Rzeszowie.
- Do zakresu działania Wieloosobowego Stanowiska ds. Zieleni Zabytkowej należy w szczególności:
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru zabytków;
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
- uzgadnianie zasad gospodarki leśnej w lasach wpisanych do rejestru zabytków oraz w lasach, na terenie których znajdują się zabytki archeologiczne wpisane do rejestru;
- prowadzenie systematycznych, terenowych lustracji terenów zabytkowej zieleni na obszarze województwa poprzez:
- rozpoznanie sposobu użytkowania terenów zabytkowej zieleni,
- kontrolę aktualnego stanu zachowania i prawidłowości użytkowania terenów zabytkowej zieleni,
- kontrolę przeprowadzanych prac przy zabytkowej zieleni;
- dokonywanie ocen i weryfikacji danych dotyczących terenu zabytkowej zieleni w trakcie lustracji terenowych w tym prawidłowości i terminowości prowadzonych prac w zakresach określonych pozwoleniem konserwatorskim;
- prowadzenie ewidencji zabytkowych założeń zieleni;
- opiniowanie dokumentacji technicznej dotyczącej rewaloryzacji zabytkowych zespołów w zakresie zieleni;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- opracowywanie rocznych planów kontroli zabytków;
- wymierzanie kar administracyjnych w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków.
- Do zakresu działania Stanowiska ds. Dotacji należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji;
- weryfikacja formalna składanych wniosków o udzielenie dotacji;
- przygotowywanie projektów umów o udzielenie dotacji;
- rozliczanie udzielonych dotacji;
- kontrola prawidłowości realizacji zadania objętego dotacją;
- sporządzanie zawiadomień o udzielonych dotacjach innym organom udzielającym dotacji, przygotowywanie wykazu udzielonych dotacji do publikacji;
- sporządzanie sprawozdań o udzielonych dotacjach.
§ 18.
- Wydziałem ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków kieruje Kierownik.
- W Wydziale ds. Rejestru i Dokumentacji Zabytków tworzy się następujące stanowiska pracy:
- Wieloosobowe Stanowisko ds. Rejestru Zabytków Nieruchomych i Ruchomych;
- Stanowisko ds. Dokumentacji Zabytków i Archiwum.
- Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Rejestru Zabytków Nieruchomych i Ruchomych należy w szczególności:
- prowadzenie rejestru zabytków i wojewódzkiej ewidencji zabytków;
- prowadzenie spraw związanych z gromadzeniem i aktualizacją podstawowej dokumentacji zabytków, w tym:
- kartoteki adresowej, kart ewidencyjnych,
- aktualizacji informacji o zabytkach na podstawie danych uzyskiwanych w wyniku kontroli i zawiadomień,
- prowadzenie księgi rejestrów zabytków i wykazu zabytków wytypowanych do wpisu:
- wnioskowanych przez właścicieli i użytkowników,
- wnioskowanych z urzędu;
- pozyskiwanie, gromadzenie dokumentów i danych dla przeprowadzenia postępowania administracyjnego w związku z wpisem do rejestru zabytków oraz opracowywanie merytoryczne uzasadnienia decyzji o wpisie do rejestru oraz współdziałanie z notariatem w sprawie ksiąg wieczystych i dokumentacji związanej z wpisem do rejestru;
- przygotowywanie, prowadzenie i bieżąca aktualizacja komputerowych baz danych dotyczących obiektów i zespołów zabytkowych;
- współpraca z Narodowym Instytutem Dziedzictwa w Warszawie i Oddziałem Terenowym w Rzeszowie;
- wnioskowanie o ujawnienie w księdze wieczystej wpisu nieruchomości lub jej części do rejestru zabytków;
- wnioskowanie o ogłoszenie informacji o wpisie zabytku nieruchomego do rejestru zabytków w wojewódzkim dzienniku urzędowym;
- wyrażanie zgody na sprzedaż, zamianę, darowiznę, oddanie w użytkowanie wieczyste, wnoszenie jako wkładu niepieniężnego do spółek nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego wpisanych do rejestru zabytków;
- opiniowanie podziału nieruchomości w przypadku orzekania przez sąd w tym zakresie;
- współdziałanie z gminami w zakresie gminnej ewidencji zabytków;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- prowadzenie strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz koordynowanie spraw związanych z publikowaniem informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu;
- opracowywanie rocznych planów kontroli zabytków;
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków;
- wydawanie pozwoleń na dokonywanie podziału zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru;
- przygotowywanie, prowadzenie i bieżąca aktualizacja komputerowych baz danych dotyczących zabytków ruchomych;
- prowadzenie biblioteki Urzędu;
- obsługa drona.
- Do zadań Stanowiska ds. Dokumentacji Zabytków i Archiwum należy w szczególności:
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu, w tym:
- przejmowanie dokumentacji wytworzonej w Urzędzie oraz nadzorowanie terminowego przekazywania tych akt, prowadzenie zbioru protokołów zdawczo-odbiorczych,
- współpraca z wydziałami Urzędu w zakresie opieki nad dokumentacją, udzielanie instruktażu i pomocy pracownikom Urzędu w zakresie spraw dotyczących zasad i trybu postępowania z dokumentacją wytworzoną na stanowiskach pracy podlegającą przekazaniu do archiwum zakładowego,
- bieżące sprawdzanie przejmowanej dokumentacji w zakresie właściwego doboru klas rzeczowego wykazu akt, kategorii archiwalnych i prawidłowości jej uporządkowania,
- prowadzenie aktualnej ewidencji akt zgromadzonych w zasobie archiwalnym Urzędu,
- zabezpieczenie akt przed zniszczeniem, dbałość o warunki przechowywania dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym,
- brakowanie akt kategorii B, dla których upłynął okres przechowywania,
- przekazywanie akt kategorii A do Archiwum Państwowego,
- udostępnianie dokumentacji niearchiwalnej osobom upoważnionym – zgodnie z obowiązującym trybem w tym zakresie;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych ze stosowaniem przepisów instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w Urzędzie oraz współpraca w tym zakresie z Archiwum Państwowym, w tym:
- opracowywanie zasad związanych ze stosowaniem w Urzędzie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- prowadzenie szkoleń i bieżącego instruktażu z zakresu stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem urzędowo poświadczonych odpisów lub wyciągów z dokumentacji znajdującej się w zasobie archiwalnym Urzędu;
- prowadzenie teczek obiektów i zespołów oraz fonoteki;
- prowadzenie archiwum zbiorów map i planów, studiów, opracowań i dokumentacji projektowych;
- zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu.
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu, w tym:
§ 19. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Zabytków Archeologicznych należy w szczególności:
- wydawanie pozwoleń na prowadzenie badań archeologicznych/nadzorów archeologicznych;
- wydawanie pozwoleń na poszukiwanie ukrytych lub porzuconych zabytków archeologicznych przy użyciu wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych
i technicznych oraz sprzętu do nurkowania; - ustalanie charakteru zabytkowego wykopalisk i znalezisk archeologicznych stanowiących przedmioty ruchome oraz przekazywanie ich do właściwego muzeum lub innej jednostki organizacyjnej;
- prowadzenie systematycznych, terenowych kontroli zabytków archeologicznych na obszarze województwa poprzez:
- rozpoznanie sposobu użytkowania obszarów, na których znajdują się zabytki archeologiczne,
- kontrolę aktualnego stanu zachowania zabytków archeologicznych,
- kontrolę przeprowadzanych prac archeologicznych i wykopaliskowych, kontrolę prawidłowości dokumentacji oraz toku prac archeologicznych i wykopaliskowych,
- dokonywanie w trakcie lustracji terenowych ocen i weryfikacji danych dotyczących prawidłowości oraz terminowości prowadzonych prac archeologicznych i wykopaliskowych w zakresach określonych pozwoleniem konserwatorskim;
- przygotowywanie planów rzeczowo-finansowych w zakresie realizacji zadań związanych z ratowaniem dziedzictwa archeologicznego;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- opracowywanie rocznych planów kontroli zabytków;
- wymierzanie kar administracyjnych w trybie rozdziału 10a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- zawiadamianie Prokuratury lub Policji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa lub wykroczenia wobec zabytków;
- prowadzenie rejestru zabytków archeologicznych;
- prowadzenie księgi rejestrów zabytków;
- pozyskiwanie, gromadzenie dokumentów i danych dla przeprowadzenia postępowania administracyjnego w związku z wpisem do rejestru zabytków oraz opracowywanie merytoryczne uzasadnienia decyzji o wpisie do rejestru.
§ 20. Do zadań Stanowiska ds. Zagospodarowania Przestrzennego należy w szczególności:
- opiniowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
- uzgadnianie projektu planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego;
- uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o warunkach zabudowy dla obiektów i obszarów pod ochroną konserwatorską zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 21.
- Wydziałem ds. Budżetu i Finansów kieruje Główny Księgowy.
- Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Do zadań Zastępcy Głównego Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu oraz obsługa finansowo-księgowa i kasowa;
- opracowywanie materiałów planistycznych do projektu planu finansowego Urzędu;
- opracowywanie rocznego planu finansowego Urzędu oraz jego bieżąca realizacja;
- opracowywanie i przedstawianie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków propozycji podziału środków na utrzymanie Urzędu;
- opracowywanie budżetu zadaniowego w układzie budżetu Urzędu;
- sporządzanie bieżących i okresowych analiz i sprawozdań w zakresie stopnia wykorzystania ustalonych w budżecie Urzędu limitów i środków finansowych na wydatki bieżące i inwestycyjne w tym kosztów poniesionych przez Urząd w skali miesiąca, roku oraz w stosunku do roku ubiegłego;
- przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie Urzędu oraz zwiększenie budżetu w zakresie środków przeznaczonych na realizację wydatków, w tym także poprzez przyznanie środków z rezerwy celowej;
- prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem w drodze egzekucji administracyjnej należności budżetowych, dotyczących kar nałożonych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- odprowadzanie zrealizowanych dochodów budżetowych na właściwy rachunek budżetu państwa;
- dokonywanie okresowych analiz realizacji dochodów budżetowych, w tym pod kątem stopnia wykonania planu dochodów budżetowych;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na druku ZUS Rp-7;
- wykonywanie zadań związanych z:
- fakturowaniem – obciążaniem najemców zgodnie z zawartymi umowami,
- rozliczaniem kosztów związanych z administrowaniem obiektami Urzędu;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług (VAT);
- wykonywanie obowiązków sprawozdawczych w zakresie obsługi finansowo-księgowej Urzędu;
- prowadzenie bieżącej obsługi finansowo-księgowej rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i sum depozytowych;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i nietrwałych oraz rozliczanie okresowych spisów z natury;
- przygotowywane projektów zarządzeń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do przeprowadzenia inwentaryzacji oraz uzgadniania stanu i wyników inwentaryzacji;
- prowadzenie obsługi finansowej przy udzielaniu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
- prowadzenie obsługi finansowej zadań z zakresu ochrony dóbr kultury finansowanych z budżetu Wojewody Podkarpackiego w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami i rozdziale 92121 Wojewódzkie Urzędy Ochrony Zabytków;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- gospodarka mieniem ruchomym, w tym ewidencja stanu i ruchu oraz ocena mienia, ogłaszanie o wyprzedaży, licytacje oraz likwidacje;
- opracowywanie propozycji zadań inwestycyjnych dotyczących Urzędu;
- opracowywanie rocznych harmonogramów wydatków Urzędu na cele inwestycyjne oraz ich bieżąca aktualizacja;
- realizacja na rzecz Urzędu inwestycji budowlanych oraz zakupów inwestycyjnych, a także związanych z tym rozliczeń i sprawozdawczości Urzędu;
- koordynowanie zadań związanych z planowaniem i sprawozdawczością w zakresie zamówień publicznych w Urzędzie, w tym koordynowanie planowania wstępnego i ostatecznego dla zamówień centralnych realizowanych przez centralnego zamawiającego.
- Do zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Budżetu i Finansów należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu oraz obsługa finansowo-księgowa i kasowa;
- opracowywanie materiałów planistycznych do projektu planu finansowego Urzędu;
- opracowywanie rocznego planu finansowego Urzędu oraz jego bieżąca realizacja;
- opracowywanie i przedstawianie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków propozycji podziału środków na utrzymanie Urzędu;
- opracowywanie budżetu zadaniowego w układzie budżetu Urzędu;
- sporządzanie bieżących i okresowych analiz i sprawozdań w zakresie stopnia wykorzystania ustalonych w budżecie Urzędu limitów i środków finansowych na wydatki bieżące i inwestycyjne w tym kosztów poniesionych przez Urząd w skali miesiąca, roku oraz w stosunku do roku ubiegłego;
- przygotowywanie wniosków o dokonanie zmian w budżecie Urzędu oraz zwiększenie budżetu w zakresie środków przeznaczonych na realizację wydatków, w tym także poprzez przyznanie środków z rezerwy celowej;
- prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem w drodze egzekucji administracyjnej należności budżetowych, dotyczących kar nałożonych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- odprowadzanie zrealizowanych dochodów budżetowych na właściwy rachunek budżetu państwa;
- dokonywanie okresowych analiz realizacji dochodów budżetowych, w tym pod kątem stopnia wykonania planu dochodów budżetowych;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na druku ZUS Rp-7;
- wykonywanie zadań związanych z:
- fakturowaniem-obciążaniem najemców zgodnie z zawartymi umowami,
- rozliczaniem kosztów związanych z administrowaniem obiektami Urzędu;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług (VAT);
- wykonywanie obowiązków sprawozdawczych w zakresie obsługi finansowo-księgowej Urzędu;
- prowadzenie bieżącej obsługi finansowo-księgowej rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i sum depozytowych;
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i nietrwałych oraz rozliczanie okresowych spisów z natury;
- przygotowywane projektów zarządzeń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do przeprowadzenia inwentaryzacji oraz uzgadniania stanu i wyników inwentaryzacji;
- prowadzenie obsługi finansowej przy udzielaniu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;
- prowadzenie obsługi finansowej zadań z zakresu ochrony dóbr kultury finansowanych z budżetu Wojewody Podkarpackiego w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdziale 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami i rozdziale 92121 Wojewódzkie Urzędy Ochrony Zabytków;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
- gospodarka mieniem ruchomym, w tym ewidencja stanu i ruchu oraz ocena mienia, ogłaszanie o wyprzedaży, licytacje oraz likwidacje;
- opracowywanie propozycji zadań inwestycyjnych dotyczących Urzędu;
- opracowywanie rocznych harmonogramów wydatków Urzędu na cele inwestycyjne oraz ich bieżąca aktualizacja;
- realizacja na rzecz Urzędu inwestycji budowlanych oraz zakupów inwestycyjnych, a także związanych z tym rozliczeń i sprawozdawczości Urzędu;
- koordynowanie zadań związanych z planowaniem i sprawozdawczością w zakresie zamówień publicznych w Urzędzie, w tym koordynowanie planowania wstępnego i ostatecznego dla zamówień centralnych realizowanych przez centralnego zamawiającego;
- administrowanie nieruchomościami będącymi w trwałym zarządzie Urzędu, w tym gromadzenie i aktualizacja dokumentów regulujących stan prawny nieruchomości Urzędu;
- prenumerata dzienników i czasopism dla Urzędu;
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
§ 22. Do zadań Stanowiska ds. Ochrony Zabytków na Wypadek Konfliktu Zbrojnego i Sytuacji Kryzysowych, Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej oraz Informacji Niejawnych należy w szczególności:
- opracowywanie wojewódzkiego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz jego coroczna aktualizacja;
- nadzorowanie i pomoc w opracowywaniu planów ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych na szczeblu samorządowym, jak też dla poszczególnych osób fizycznych i administratorów tych obiektów;
- prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej i spraw obronnych;
- prowadzenie działalności inspekcyjnej obiektów zabytkowych w zakresie zabezpieczenia ppoż., przed kradzieżą i innymi zagrożeniami;
- koordynowanie i nadzór nad wdrożeniem działań wynikających z zadań i obowiązków w zakresie ochrony informacji niejawnych przetwarzanych w Urzędzie;
- współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami służb ochrony państwa (Policja, Straż Graniczna, Straż Pożarna, Wojsko Polskie) w zakresie zadań dotyczących ochrony zabytków;
- opracowywanie i nadzór nad realizacją i bieżącą aktualizacją dokumentacji bezpieczeństwa w zakresie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie;
- pomoc w opracowywaniu dokumentacji związanej z ochroną dóbr kultury w zakresie obronności i sytuacji kryzysowych, szczególnie obiektów UNESCO i pomników historii przez ich administratorów, jak też bieżąca ich aktualizacja;
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru nad zapewnieniem w Delegaturach należytych warunków ppoż. oraz przestrzeganiem obowiązujących przepisów w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w obiektach Urzędu;
- prowadzenie działalności inspekcyjnej obiektów zabytkowych w zakresie zabezpieczenia ppoż.
§ 23. Do zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania;
- współpraca z organem nadzorczym;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
§ 24. Do zadań Stanowiska ds. BHP należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli w Urzędzie w zakresie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- bieżące informowanie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych oraz przedstawianie wniosków zmierzających do usuwania tych zagrożeń;
- sporządzanie i przedstawianie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- udział w pracach dotyczących modernizacji budynków oraz w planowaniu inwestycji w Urzędzie poprzez wnioskowanie o uwzględnienie wymagań bhp w czasie realizacji tych przedsięwzięć;
- przedstawianie wniosków Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
- udział w ustalaniu przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, kontrola realizacji tych wniosków;
- prowadzenie doradztwa dla pracowników Urzędu w zakresie przepisów oraz zasad bhp;
- przygotowywanie dla Państwowej Inspekcji Pracy oraz Inspekcji Sanitarnej dokumentacji dotyczącej zgłoszenia przypadków rozpoznanej choroby zawodowej pracowników Urzędu, a także wypadków przy pracy;
- prowadzenie szkoleń wstępnych pracowników Urzędu w zakresie bhp;
- gospodarka środkami rzeczowymi, odzieżą ochronną i roboczą;
- naliczanie ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej;
- wykonywanie zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru nad zapewnieniem w Delegaturach należytych warunków bhp oraz przestrzeganiem obowiązujących przepisów w tym zakresie.
§ 25.
- Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym kieruje Kierownik.
- W Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym tworzy się następujące komórki organizacyjne i stanowiska pracy:
- Stanowiska Organizacyjno- Administracyjne i ds. Obsługi Sekretariatu;
- Stanowisko ds. Kadr;
- Stanowisko Radcy Prawnego;
- Stanowisko Informatyka;
- Stanowisko ds. Transportu,
- Stanowisko Sprzątaczki.
- Do zadań Kierownika Wydziału należy w szczególności:
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu, w tym:
- zgłaszanie propozycji zmian Regulaminu organizacyjnego Urzędu i wniosków dotyczących potrzeby ich aktualizacji,
- inicjowanie i wdrażanie usprawnień w organizacji pracy Urzędu;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z wdrażaniem zmian dotyczących funkcjonowania administracji rządowej w województwie;
- prowadzenie zbioru protokołów ustaleń posiedzeń Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków i przekazywanie ich zainteresowanym wydziałom Urzędu;
- opracowywanie, przy współpracy wydziałów Urzędu, sprawozdań, analiz i informacji dotyczących działalności Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- koordynowanie wykonywania zadań w Urzędzie związanych z prowadzeniem strony internetowej;
- ochrona i zabezpieczenie mienia ruchomego Urzędu;
- administrowanie parkingami Urzędu;
- nadzór nad wykonywaniem prac związanych z utrzymaniem czystości wewnątrz oraz wokół obiektów Urzędu oraz wywozem nieczystości;
- gromadzenie i aktualizacja dokumentacji technicznej oraz innych materiałów dotyczących stanu technicznego i wyposażenia obiektów Urzędu;
- gromadzenie i aktualizacja rejestru umów z dostawcami mediów oraz innymi podmiotami związanymi z prawidłowym funkcjonowaniem budynku i urządzeń;
- koordynowanie działań w Urzędzie oraz prowadzenie spraw w zakresie komunikacji zewnętrznej, w tym realizowanie zadań służby prasowej Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- rozliczanie i weryfikacja danych wprowadzonych do kart drogowych;
- sporządzanie okresowej karty zużycia paliwa, odrębnie dla każdego pojazdu;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej posiadania uprawnień do kierowania pojazdami i rejestr wydanych upoważnień;
- administrowanie nieruchomościami będącymi w trwałym zarządzie Urzędu, w tym gromadzenie i aktualizacja dokumentów regulujących stan prawny nieruchomości Urzędu.
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu, w tym:
- Do zadań Stanowisk Organizacyjno-Administracyjnych i ds. Obsługi Sekretariatu należy w szczególności:
- obsługa sekretariatu Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z zamawianie ogłoszeń prasowych, wizytówek, grawertonów oraz usług introligatorskich;
- prowadzenie obsługi administracyjnej Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków;
- obsługa kancelaryjna Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z wyjazdami służbowymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- koordynowanie i podejmowanie działań związanych z zapewnieniem kompleksowej obsługi klienta w Urzędzie;
- zamawianie i ewidencjonowanie oraz wycofywanie zużytych pieczęci oraz pieczęci urzędowych w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytej sprawności sprzętu biurowego Urzędu;
- gospodarowanie flagami, miniflagami i proporczykami w Urzędzie;
- prowadzenie samochodu służbowego;
- wystawianie ponumerowanych chronologicznie kart drogowych i prowadzenie bieżącej ich ewidencji, oddzielnie na każdy pojazd;
- zapewnienie organizacyjnej i technicznej obsługi narad i odpraw służbowych organizowanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- prowadzenie spraw związanych ze zleceniem usług w zakresie zabezpieczenia fizycznego ochrony obiektów Urzędu;
- prowadzenie rezerwacji sal oraz spraw związanych z obsługą narad i spotkań w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem właściwego stanu technicznego obiektów i lokali Urzędu.
- Do zadań Stanowiska ds. Kadr należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem zgodności postępowania z obowiązującymi przepisami prawa w sprawach osobowych w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z:
- naborem kandydatów do pracy w Urzędzie,
- nawiązywaniem, zmianą, rozwiązywaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy z pracownikami Urzędu,
- gromadzeniem dokumentacji związanej z przeprowadzonymi ocenami członków korpusu służby cywilnej oraz opisów stanowisk pracy,
- obsługą zespołu powołanego do przeprowadzania wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej;
- wspieranie, zarówno pracowników odchodzących z Urzędu, jak i kierujących komórkami organizacyjnymi, z których odchodzą pracownicy, poprzez udzielanie informacji i wyjaśnień dotyczących obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa pracy, a w szczególności o przysługujących pracownikom uprawnieniach z tytułu rozwiązania stosunku pracy;
- prowadzenie dokumentacji personalnej pracowników Urzędu, w tym akt osobowych, ewidencji pracowników, oraz wystawianie dokumentów związanych z pozostawaniem w stosunku pracy;
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wynagrodzenia pracowników Urzędu, ich prawa do nagrody jubileuszowej, dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej, dodatku służby cywilnej, dodatkowego wynagrodzenia rocznego, jednorazowej odprawy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę oraz innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy;
- wykonywanie zadań związanych z kierowaniem pracowników Urzędu na okresowe badania profilaktyczne;
- załatwianie spraw związanych z nagradzaniem i wyróżnianiem pracowników Urzędu;
- obsługa organizacyjno-techniczna komisji dyscyplinarnej;
- załatwianie spraw związanych z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę;
- prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą odbywaną przez pracowników służby cywilnej;
- prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem mianowania w służbie cywilnej;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i rozwojem zawodowym pracowników Urzędu;
- sporządzanie i przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdań dotyczących zatrudnienia, wynagrodzeń i czasu pracy pracowników Urzędu;
- nadzór i koordynacja zadań związanych z przestrzeganiem czasu pracy w Urzędzie, wykorzystywaniem urlopów oraz przestrzeganiem postanowień Regulaminu pracy w części dotyczącej porządku i dyscypliny pracy;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją polityki w zakresie zatrudnienia oraz poziomu i dynamiki płac w Urzędzie;
- załatwianie spraw dotyczących zawodowych praktyk studenckich i uczniowskich, a także związanych z odbywaniem stażu w Urzędzie;
- współpraca z powiatowymi urzędami pracy w ramach form aktywizacji bezrobotnych;
- przygotowywanie sprawozdań GUS;
- przygotowywanie, w oparciu o propozycje Kierowników Wydziałów, projektów upoważnień dla pracowników Urzędu do załatwiania spraw w imieniu Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a także projektów pełnomocnictw Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz prowadzenie rejestru i zbioru tych upoważnień i pełnomocnictw.
- Do zadań Stanowiska Radcy Prawnego należy w szczególności:
- monitorowanie zmian w przepisach prawnych dotyczących zabytków oraz funkcjonowania Urzędu;
- opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych i regulaminów;
- zastępstwo prawne i procesowe;
- opiniowanie pod względem formalno-prawnym i parafowanie decyzji, postanowień, umów, zezwoleń i zaświadczeń;
- przygotowywanie projektów umów o udzielenie dotacji, przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- reprezentowanie Wojewódzkiego Konserwatora Zbytków przed sądami powszechnymi, administracyjnymi i innymi organami;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie, w tym:
- gromadzenie złożonych przez Kierowników Wydziałów kwestionariuszy samooceny systemu kontroli zarządczej oraz cząstkowych „Arkuszy identyfikacji i oceny ryzyka”,
- opracowywanie projektu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w Urzędzie za rok poprzedni
- sporządzanie projektu rocznego „Arkusza identyfikacji i oceny ryzyka”;
- koordynowanie działań w zakresie prowadzenia kontroli wewnętrznych, w tym w Delegaturach Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z gromadzeniem i dokonywaniem analizy oświadczeń o stanie majątkowym pracowników Urzędu;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, koordynowanie spraw dotyczących skarg o wniosków, a także prowadzenie rejestru interwencji posłów i senatorów wpływających do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz koordynowanie terminowego ich załatwiania w Urzędzie;
- realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
- Do zadań Stanowiska Informatyka należy w szczególności:
- opracowywanie planów w zakresie informatyzacji Urzędu;
- określanie potrzeb finansowych na cele informatyzacji w Urzędzie;
- koordynowanie, a także wykonywanie zadań związanych z informatyzacją Urzędu, w szczególności:
- monitorowanie stanu informatyzacji Urzędu, głównie pod kątem wymagań określonych w tym zakresie w przepisach prawa,
- określanie niezbędnych działań mających na celu doskonalenie funkcjonowania Urzędu w sferze informatyzacji,
- wdrażanie rozwiązań informatycznych,
- zlecanie właściwym podmiotom prac w zakresie opracowania i wdrożenia w Urzędzie wymaganych rozwiązań informatycznych;
- sprawowanie nadzoru technologicznego w zakresie:
- wykorzystywanych w Urzędzie systemów informatycznych i sieci teleinformatycznych, w tym serwis i administrowanie sieciami,
- wykorzystywanego w Urzędzie sprzętu informatycznego, w tym jego serwis i konserwacja;
- wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem ochrony danych przetwarzanych w administrowanych systemach oraz aplikacjach;
- wykonywanie zadań związanych z tworzeniem kopii zapasowych danych przechowywanych w bazach danych i plikach aplikacji komputerowych;
- prowadzenie szkoleń instruktażowych w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem sprawności łączności telekomunikacyjnej przewodowej i bezprzewodowej, w tym rozliczanie usług telekomunikacyjnych oraz gromadzenie i aktualizacja dokumentacji związanej z łącznością;
- wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym również bezpieczeństwa cyberprzestrzeni;
- współdziałanie z organami rządowej administracji zespolonej w zakresie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni;
- przeprowadzanie okresowych testów związanych z zapewnieniem ciągłości działania kluczowej infrastruktury informatycznej i elektrycznej Urzędu;
- wykonywanie zadań Administratora Systemu Informatycznego, wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem w Urzędzie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa;
- inicjowanie i nadzór nad wdrażaniem działań mających na celu doskonalenie SZBI;
- prowadzenie spraw związanych z:
- procesem zarządzania ryzyka w zakresie bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w Urzędzie,
- zapewnieniem prawidłowej eksploatacji i funkcjonowania systemów teleinformatycznych w Urzędzie.
- Do zadań Stanowiska ds. Transportu należy w szczególności:
- utrzymanie należytego stanu technicznego oraz ewidencyjno-dokumentacyjnego posiadanych pojazdów oraz maszyn i urządzeń transportowych;
- prowadzenie dokumentacji wykorzystywania, eksploatacji, utrzymania i napraw pojazdów;
- prowadzenie ewidencji pojazdów;
- prowadzenie spraw ubezpieczenia pojazdów;
- załatwianie spraw związanych z likwidacją szkód w pojazdach zgodnie z zawartą umową ubezpieczenia;
- niezwłoczne informowanie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zaistniałej szkodzie w pojeździe;
- zapewnianie przeprowadzania obowiązkowych badań technicznych, napraw bieżących i okresowej obsługi technicznej oraz prowadzenie bieżącej ewidencji w tym zakresie;
- zapewnianie garażowania/miejsc parkingowych;
- przeprowadzanie okresowych przeglądów technicznych zgodnie z wymaganiami określonymi przez producenta pojazdu;
- zapewnianie zakupu paliwa, olejów silnikowych i innych płynów eksploatacyjnych, w tym podstawowych kosmetyków samochodowych;
- wnioskowanie o ustalenie/zmianę normy zużycia paliwa;
- zapewnianie zakupu i wymiany opon zimowych/letnich;
- zapewnianie usług myjni i czyszczenia wewnętrznego pojazdów;
- wnioskowanie do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o podjęcie działań prewencyjnych w przypadku występowania powtarzalnych szkód związanych z użytkowaniem pojazdów;
- dokonywanie bieżących przeglądów upoważnień do prowadzenia pojazdów;
- załatwianie spraw związanych z wycofywaniem pojazdów z eksploatacji i ich zbyciem;
- koordynowanie i sprawowanie nadzoru nad pracą kierowców w Urzędzie i w Delegaturach;
- obsługa drona;
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem potrzeb transportowych Urzędu;
- prowadzenie spraw w zakresie korzystania z samochodów służbowych i prywatnych do celów służbowych.”,
- Do zadań Stanowiska Sprzątaczki należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem zachowania porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu w tym m.in.:
- odkurzanie pomieszczeń, wycieranie listewek przypodłogowych,
- czyszczenie mebli biurowych (biurek, szaf, stołów, krzeseł, foteli),
- wycieranie z kurzu zewnętrznych części sprzętu takiego, jak: komputery, kserokopiarki, drukarki, telefony oraz kontaktów elektrycznych,
- mycie okien i parapetów okiennych,
- czyszczenie obrazów,
- mycie korytarzy, schodów, toalet, kafelek w toaletach, umywalek, pojemników na ręczniki i mydło, koszy na śmieci, drzwi do pomieszczeń oraz drzwi wejściowych,
- sprzątanie podwórka oraz usuwanie liści w okresie jesiennym,
- zamiatanie chodnika;
- właściwe i oszczędne używanie powierzonego sprzętu i środków potrzebnych do utrzymania czystości;
- zgłaszanie przełożonemu zauważonych awarii, uszkodzeń w urządzeniach i pomieszczeniach;
- współpraca z użytkownikami pomieszczeń poprzez natychmiastowe reagowanie na bieżące potrzeby przez nich zgłaszane.
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem zachowania porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu w tym m.in.:
ROZDZIAŁ V
Podstawowe zasady planowania pracy w Urzędzie
§ 26
- Podstawowymi dokumentami w zakresie planowania pracy w Urzędzie są:
- układ zadaniowy planu wydatków zwany dalej „budżetem zadaniowym”, który opracowuje Wydział ds. Budżetu i Finansów;
- roczny plan zewnętrznej działalności kontrolnej Urzędu, który opracowuje Wydział Inspekcji Zabytków Ruchomych i Nieruchomych;
- roczny plan kontroli wewnętrznych Urzędu, który opracowuje stanowisko Radcy Prawnego.
- Plan kontroli zewnętrznej i wewnętrznej Urzędu przedstawiany jest Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków, w terminie do 31 stycznia każdego roku.
Rozdział VI
Organizacja działalności kontrolnej
§ 27. System kontroli obejmuje kontrolę wewnętrzną, której podlega wykonywanie zadań przez wydziały, samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie i stanowiska pracy w Delegaturach oraz zewnętrzną w zakresie wykonywania zadań powierzonych na podstawie zawartych porozumień oraz przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
§ 28.
- Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje:
- Wojewódzki Konserwator Zabytków w zakresie całokształtu działania Urzędu;
- Kierownicy Delegatur i Wydziałów w stosunku do podległych pracowników zgodnie z posiadanym upoważnieniem;
- osoby upoważnione przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Kontrola wewnętrzna ma na celu:
- zapobieganie niepożądanym lub nielegalnym działaniom;
- stwierdzenie czy czynności i zadania są wykonywane prawidłowo;
- stwierdzenie stanu faktycznego wytwarzanym dokumentów.
§ 29.
- Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania kontroli przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami określa rozdział 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Wojewódzki Konserwator Zabytków sprawuje kontrolę nad prawidłowym wykonywaniem zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami powierzonych, na podstawie porozumień, gminom, powiatom, związkom gmin i powiatów oraz kierownikom instytucji kultury.
§ 30.
- Plan kontroli przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony zabytków i opieki nad zabytkami oraz kontroli prawidłowego wykonywania zadań z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami powierzonych, na podstawie porozumień, gminom, powiatom, związkom gmin i powiatów oraz kierownikom instytucji kultury na dany rok ustalają Kierownicy Wydziałów, Kierownicy Delegatur oraz samodzielne stanowiska i przedkładają go Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków do 31 stycznia każdego roku kalendarzowego.
- Plan kontroli powinien określać temat i zakres, termin jej wykonania oraz wskazywać kontrolowaną osobę fizyczną lub jednostkę organizacyjną.
§ 31. Kontrole wykonywane są na podstawie imiennych upoważnień wydanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Zastępcę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Kierowników Delegatur.
ROZDZIAŁ VII
Postanowienia końcowe
§ 32. Prawa i obowiązki Wojewódzkiego Konserwatora Zbytków jako pracodawcy i pracowników Urzędu oraz organizację i porządek pracy określa Regulamin Pracy wprowadzony zarządzeniem wewnętrznym Wojewódzkiego Konserwatora Zbytków.
§ 33. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych oraz obieg dokumentów w Urzędzie reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
§ 34. Zmiany Regulaminu następują w trybie i na zasadach określonych dla jego nadania.
Załącznik | Size |
---|---|
Regulamin | 58.99 KB |
zał. do Reg. WUOZ z 18 kwietnia 2019 r. | 17.09 MB |
zał. do Reg. WUOZ z 5 września 2019 r. | 1.46 MB |
zał. do Reg. WUOZ z 1 lipca 2020 r. | 1.53 MB |